Het 24 Uur Cultuur festival was een groot succes. Er hebben dit jaar zo’n 20.000 mensen genoten van de voorproefjes, premières, exclusieve kijkjes achter de schermen, workshops en speciale projecten waarmee het culturele seizoen werd ingeleid. Dat zijn 5.000 bezoekers meer dan vorig jaar.
Van de 180 grote en kleine acts op 64 locaties door de stad was, volgens campagneleider Cynthia Soeters, de populairste attractie op het Schouwburgplein te vinden. Daar is onder andere met 5.000 verhuisdozen een doolhof gebouwd, maar ook verschillende workshops waar vele mensen aan deelnamen. “De culturele instellingen hebben goed kunnen laten zien wat ze gaan doen het komende seizoen, dat is het belangrijkste” zegt Soeters.
Volgend jaar keert het evenement weer terug. Adriaan Visser, wethouder van financiën, gaf aan dat er niet op de culturele opening zal worden bezuinigd.
Cynthia Soesters blikt in de ochtendshow van Jan Middelkoop terug op een geslaagde dag. Luister het fragment hier terug: