Bereik divers 010 via tv en online

Via de twee tv-kanalen, de web en app en de social mediakanalen van OPEN Rotterdam bereik je nieuwe en andere Rotterdammers dan via andere media. Divers, met verschillende achtergronden, jong, en oud en… in alle gebieden van Rotterdam.

OPEN Rotterdam is er voor alle Rotterdammers. Ongeacht leeftijd, leefstijl, culturele achtergrond, religie, opleiding etc. We brengen dagelijks nieuwsverhalen van de Rotterdammers voor Rotterdammers. Boeiende reportages uit de wijken en buurten en live-verslagen van evenementen in de stad. We bieden een mix aan onderwerpen, zoals samenleving, kunst & cultuur, sport, lifestyle, ondernemen en politiek. Vanuit alle delen van Rotterdam. Hierdoor bereiken we vele Rotterdammers die wonen, studeren en/of werken in de stad. Door de diversiteit van het team van OPEN Rotterdam staan wij ook midden tussen de Rotterdammers.

Bereik online en op TV
Via Facebook, Instagram, YouTube en twitter hebben we ruim 100.000 volgers en hebben we een maandelijks bereik van circa 1.5 miljoen. Met onze twee tv kanalen OPEN Rotterdam TV en Rotterdam Podium TV hebben dagelijks gemiddeld 24.000 kijkers*. Door deze strategie kunnen we alle Rotterdammers bereiken en heel specifiek gericht op subculturen kan inzetten. Het online bereik is op jaarbasis gegroeid tot 22 miljoen. 

*OPEN Rotterdam kan net als alle lokale omroepen in Nederland de kijkcijfers niet meten, we hebben een inschatting gemaakt in verhouding tot Rijnmond.

Reclame inkoop
Bereik de Rotterdammers en koop bij OPEN Rotterdam reclamezendtijd op 1 van onze 2 kanalen in, gecombineerd met een webbanner en een post via Facebook of Instagram, afhankelijk van je doelgroep en campagne. Zie iheronder de advertentietarieven.

Wil je meer weten over adverteren neem dan contact op met [email protected]

“OPEN Rotterdam is een club die meedenkt en meezoekt naar de beste manier om evenementen in de stad te doen leven en te delen. Daarbij wordt het experiment niet geschuwd. Ze zijn iedere investering dubbel en dwars waard." Femke Cuijpers - bureau Creatieve Kwesties

Inhoudelijke samenwerking
OPEN Rotterdam biedt de mogelijkheid om samen een inhoudelijke samenwerking op te zetten, zeker voor non-profit organisaties een interessante aanpak. Een mooie serie zoals Conny Janssen Danst naar de Kaap, de Keti Koti Talk of een live uitzending vanaf een evenement of herdenking. Let hierbij wel op dat de eindredactie ten alle tijden bij OPEN Rotterdam ligt en dat er Mediawettelijke kaders zijn waarbinnen we de afspraken vorm geven. Kijk op onze partnerpagina naar voorbeelden en inspiratie.

Wil je meer weten over het ontwikkelen van een serie, verslag of livestream neem dan contact op met [email protected]

ADVERTENTIEtarieven

download icoonAdverteren op tv, website en app en/of via onze social kanalen

“Ik ben onder de indruk van het enthousiasme en de betrokkenheid bij de ontwikkelingen in de stad. Dat voegt iets toe aan het medialandschap. Wij herkennen veel in die betrokkenheid en dat maakt samenwerken makkelijk en plezierig." Johan Moerman - vml directeur Rotterdam festivals