Bereik divers 010 via tv en online

Via de twee tv-kanalen, de web en app en de social mediakanalen van OPEN Rotterdam bereik je nieuwe en andere Rotterdammers dan via andere media. Divers, met verschillende achtergronden, jong, en oud en… in alle gebieden van Rotterdam.

OPEN Rotterdam is er voor alle Rotterdammers. Ongeacht leeftijd, leefstijl, culturele achtergrond, religie, opleiding etc. We brengen dagelijks nieuwsverhalen van de Rotterdammers voor Rotterdammers. Boeiende reportages uit de wijken en buurten en live-verslagen van evenementen in de stad. We bieden een mix aan onderwerpen, zoals samenleving, kunst & cultuur, sport, lifestyle, ondernemen en politiek. Vanuit alle delen van Rotterdam. Hierdoor bereiken we vele Rotterdammers die wonen, studeren en/of werken in de stad. Door de diversiteit van het team van OPEN Rotterdam staan wij ook midden tussen de Rotterdammers.

Bereik online en op TV
Met ruim 105.000 aan online volgers hebben we op jaarbasis een bereik van rond de 20 miljoen.

Met onze twee tv kanalen OPEN Rotterdam TV en Rotterdam Podium TV hebben dagelijks gemiddeld 16.400 kijkers*. Door deze strategie kunnen we alle Rotterdammers bereiken en heel specifiek gericht op subculturen kan inzetten. Het online bereik is op jaarbasis gegroeid tot 22 miljoen. 

*OPEN Rotterdam kan net als alle lokale omroepen in Nederland de kijkcijfers niet meten, we hebben een inschatting gemaakt in verhouding tot Rijnmond.

“OPEN Rotterdam is een club die meedenkt en meezoekt naar de beste manier om evenementen in de stad te doen leven en te delen. Daarbij wordt het experiment niet geschuwd. Ze zijn iedere investering dubbel en dwars waard." Femke Cuijpers - bureau Creatieve Kwesties

INHOUDELIJKE SAMENWERKING – COCREATIE
OPEN Rotterdam biedt de mogelijkheid om samen een inhoudelijke samenwerking op te zetten, zeker voor non-profit organisaties een interessante aanpak. Een mooie serie zoals Conny Janssen Danst naar de Kaap, de Keti Koti Talk, de online opera Home Sweet Home of een live uitzending vanaf een evenement of herdenking. Let hierbij wel op dat de eindredactie ten alle tijden bij OPEN Rotterdam ligt en dat er Mediawettelijke kaders zijn waarbinnen we de afspraken vorm geven.

Kijk op onze projectpagina naar voorbeelden en inspiratie.

Wil je meer weten over het ontwikkelen van een serie, verslag of livestream neem dan contact op met [email protected]

RECLAME INKOOP
Bereik de Rotterdammers en koop bij OPEN Rotterdam reclamezendtijd op 1 van onze 2 kanalen in, gecombineerd met een webbanner met een webartikel, afhankelijk van je doelgroep en campagne. Zie hieronder de advertentietarieven.

Wil je meer weten over adverteren neem dan contact op met [email protected]

Onze radiofrequentie die door FunX wordt verzorgd en zich richt op jongeren, heeft een bereik in Rotterdam van 29% van alle jongeren tussen 15-35 jaar. Een derde hiervan geeft aan wekelijks te luisteren.. Voor adverteren op FunX Rotterdam Radio neemt u contact op met hun salesteam.

ADVERTENTIEtarieven

download icoonAdverteren op tv, website en app en/of via onze social kanalen

Tariefkaart 2024
“Ik ben onder de indruk van het enthousiasme en de betrokkenheid bij de ontwikkelingen in de stad. Dat voegt iets toe aan het medialandschap. Wij herkennen veel in die betrokkenheid en dat maakt samenwerken makkelijk en plezierig." Johan Moerman - vml directeur Rotterdam festivals