Bierbrouwer zet crowdfundingcampagne op

In de hofbogen zitten inmiddels vijftien mooie zaken, maar er is ruimte voor meer. Zes van de bogen zijn gereserveerd voor het bierconcept van het creatieve duo Arno Coenen en Iris Roskam, die bekend zijn van hun kunstwerk in de Markthal. Gisteren zijn zij een crowdfundingcampagne gestart om hun bijzondere bierhotspot te verwezenlijken.

Ambachtelijk bier is hipper dan ooit, en dat weet Eurotrash United ook. ‘Bier is een ware kunstvorm’, zegt het duo op hun crowdfundpagina. De speciaalbiertjes van Eurotrash Brewery worden al in een aantal Rotterdamse slijterijen en horecabedrijven verkocht, maar hebben nog geen eigen thuis, dat moet het adres in de hofbogen worden.

Naast het bier is alles eromheen ook kunstzinnig. Zo zullen mode-ontwerpers zich gaan buigen over kleding waar Gerstenat de inspiratiebron van is en worden er glazen handgeblazen door een glasblazer. De kunstzinnige achtergrond van Ardo en Iris komt dus zeker terug in de nieuwe brouwerij. 

Maar wat wordt er nou precies gedaan met het geld dat wordt opgehaald met de crowdfunding? Als de eerste 150.000 binnen is kan het kunstenaarsduo een begin maken, maar ze zijn er dan nog niet. Mochten zij 300.000 euro ophalen, dan kunnen zij de brouwerij met alle benodigde apparatuur uitrusten én kunnen ze hun bier door heel Nederland lanceren.