Het gaat goed met het cultureel ondernemerschap in de Rotterdamse popmuziek. Rotterdamse popmuzikanten zijn in 2014 nog succesvoller geweest als cultureel ondernemer dan in 2013. Er is meer geld opgehaald, er zijn meer individuele financiers aangetrokken en er zijn meer projecten gerealiseerd. Zo blijkt uit cijfers van de Popunie.
Steeds meer muzikanten proberen op creatieve en inventieve wijze hun nieuwe plaat, videoclip of buitenlandse tour uit de markt gefinancierd te krijgen. De investeerders krijgen in ruil voor hun bijdrage en afhankelijk van de hoogte hiervan tegenprestaties geleverd door de muzikanten. Dit varieert van een aantal gesigneerde exemplaren van een cd tot het verzorgen van een live huiskamerconcert bij de investeerder.
De cijfers van 2014 tonen aan hoe cultureel ondernemend, creatief en marktgericht Rotterdamse muzikanten te werk gaan om hun carrière verder te ontwikkelen. In totaal is er in 2014 € 69.618 opgebracht en hebben 613 mensen een bijdrage geleverd en geïnvesteerd.