Directeur Miniworld woest nadat oudere klant drie uur moet wachten op taxi van Trevvel

Marc van Buren, directeur van Miniworld, plaatste een boos bericht op Linkedin dat taxibedrijf Trevvel een van zijn vaste klanten drie uur heeft laten wachten. De man, die invalide en verstandelijk beperkt is, werd drie keer afgezegd door chauffeurs en kon na sluitingstijd van Miniworld nog niet terug naar zijn tehuis. Van Buren heeft hem samen met zijn werknemers ondersteund. “Kom niet met je fikken aan mijn bezoekers, vooral niet aan deze man.”

De taxi zou er om half 4 zijn, maar kwam niet opdagen. Wanneer het tehuis van de meneer en Miniworld contact erover opnemen met Trevvel, krijgen ze te horen dat er niemand buiten staat en dat daarom de chauffeurs doorrijden. Van Buren: “Uiteindelijk kwamen ze tegen half 7 aanzetten. Wij sluiten om 5 uur en hebben al die tijd buiten met meneer gewacht op zoek naar de taxi.”

Deze man is een speciale klant van Miniworld. Zo komt hij er al 17 jaar en is hij er al zo’n 1800 keer geweest. Ondertussen heeft hij een gouden abonnement en kan hij elke dag gratis naar Miniworld. “Vroeger kwam deze man altijd met het OV”, vertelt Van Buren. “Maar nu is hij slecht ter been en afhankelijk van een taxi. Iedereen kent hem en het is echt een schat van een man. Dat dit juist hem moet overkomen, vind ik vreselijk.”

Reactie Trevvel

Trevvel reageert op de situatie en legt uit hoe het heeft kunnen gebeuren: “Er was hier sprake van een vervelende samenloop van omstandigheden. De gelegenheid om te parkeren bij Miniworld is helaas niet optimaal. Het komt erop neer dat de chauffeurs hier niet voor de deur kunnen parkeren. Er zijn inderdaad meerdere chauffeurs langs geweest en die hebben ook geprobeerd contact met deze klant te leggen. Dat is niet gelukt, want hij was telefonisch niet bereikbaar.”

Trevvel gaat verder door uit te leggen dat de chauffeurs de bussen niet mochten verlaten om de meneer te zoeken, omdat er nog andere klanten in de bus zitten. Die mogen niet worden achtergelaten.

Als reactie hierop zegt Van Buren: “Het klopt dat je niet voor de deur kan parkeren, maar dan sta je even stil langs de weg. Dat is volgens mij niet raar voor een taxi. En als je wil parkeren, is er op nog geen 20 meter van de voordeur een parkeerterrein bij het Albeda College. Je hoeft ons alleen maar te bellen en je weet het.”

Oplossing

Van Buren is gefrustreerd over de situatie. Hij geeft aan dat zijn bezoekers die met Trevvel reizen vaak een uur tot anderhalf uur moeten wachten op de taxi. Maar deze keer was echt uitzonderlijk. “We zien deze man zo graag bij ons. We willen niet dat dit soort voorvallen ervoor zorgen dat hij niet meer langs komt. Kom niet met je fikken aan mijn bezoekers.”

Trevvel heeft aangegeven met Miniworld om de tafel te gaan om dit soort situaties in de toekomst te voorkomen. Marc van Buren werkt hier graag aan mee. “Het enige wat ik wil, is dat mijn klanten goed thuiskomen.”