FunX en Albeda willen jongeren helpen en bundelen de krachten

FunX en Albeda hebben woensdagmiddag een handtekening gezet onder een nieuwe samenwerking. Het doel van deze samenwerking is om voor jongeren een groter netwerk en meer kansen op de arbeidsmarkt te creëren.

Zo gaan beide organisaties workshops faciliteren waarmee ze jongeren helpen hun doelen te bereiken. “We willen ze helpen de beste versie van zichzelf te worden”, zegt Devika Sluisdom, Marketing en Communicatiemanager van FunX. “Denk aan workshops over mediawijsheid en digitale vaardigheden. Ook gaan we panelgesprekken organiseren waarbij de stem van de jongeren voorop staat.”

Vaardigheden die je niet op school krijgt
Als student moet je je voorstellen dat je vaardigheden geleerd krijgt die je normaal gesproken op school niet geleerd krijgt, bijvoorbeeld hoe je kan netwerken en hoe je krachtiger over kan komen”, vervolgt Devika. “Wij zijn ontzettend blij met deze samenwerking. Het is voor het eerst dat we zo’n partnerschap aangaan en we zijn ervan overtuigd dat hier hele mooie dingen uit gaan komen.’’

Tijdens het live-event waar de samenwerking werd beklonken, lichtten John Olivieira, bestuursvoorzitter Stichting G4-Radio, en Ron Kooren, voorzitter college van bestuur bij Albeda, het partnerschap toe. “De samenwerking met FunX zorgt voor nog meer verbinding van jongeren en studenten’’, verzekerde Ron Kooren, voorzitter college van bestuur bij Albeda.

3 pijlers
De samenwerking tussen FunX en Albeda richt zich op 3 pijlers: samen werken met Albeda Next, de stem van de jongeren laten horen en netwerken. Albeda Next is een organisatie die online events met inspiratietalks en workshops voor studenten van Albeda verzorgt. Om de stem van jongeren te laten horen over allerlei onderwerpen die spelen in de maatschappij, willen zij ook een reeks ​Identity talks verzorgen.

Daarnaast zet FunX zich in om het stage-aanbod voor studenten van het Albeda te vergroten door jongeren te verbinden aan het eigen netwerk.