Nieuw: Facebooken in interactieve tramhalte

Rotterdamse openbaar vervoerreizigers kunnen nu foto’s maken, likken en delen terwijl ze op de tram staan te wachten.
Niet met een smartphone maar met de internetknoppen op een abri. Op tramhalte Beurs op de Rotterdamse Coolsingel staat de eerste zogenaamde ‘sociaal interaction abri’ van de Rotterdam. Zo meldt het AD Rotterdam.

In tegenstelling tot de statische reclameposters van weleer staat deze abri in directe facebookverbinding met het adverterende bedrijf. CBS Outdoor, is de enthousiaste bedenker van de moderne halte. ‘Dit is de toekomst van buitenreclame,’ voorspelt Chantal Kroes van CBS Outdoor tegenover AD Rotterdam. 

De sociale abri bestaat uit een beeldscherm met ingebouwde camera op de plek waar normaal gesproken een grote reclameposter hangt.
Reizigers worden met wervende teksten zoals ‘like & win’ naar het scherm getrokken en kunnen dan een foto van zichzelf te laten maken. Met een druk op de knop staat staat de foto op de Facebookpagina van het adverterend bedrijf. Door deze foto vervolgens te delen met facebookvrienden kan men meedoen aan acties. Momenteel is er een tablet te winnen.

Verspreid in Nederland staan er vijf van deze interactieve abri’s opgesteld. Allemaal op de drukke punten zoals Rotterdam en Schiphol