NPO haalt inspiratie bij lokale omroep OPEN Rotterdam

Vóór Rotterdammers, door Rotterdammers; OPEN Rotterdam is er van, voor en door iedereen. En met dat “OPEN” karakter wil de lokale omroep van Rotterdam een voorbeeld zijn voor andere omroepen… Van Stavoren tot Terneuzen en van Waalre tot Hilversum… En dat is gelukt. Vandaag lanceerde de NPO namelijke de nieuwe campagne “OPEN NPO”.

Het is niet de eerste keer dat OPEN Rotterdam als inspiratiebron wordt genoemd. “Het aanstekelijke succes van OPEN Rotterdam”, kopte de NLPO (Nederlandse Lokale Publieke Omroep) deze week. “OPEN Rotterdam is innovatief en razend veelkleurig”. Een probleem waar de landelijke NPO dagelijks mee worstelt. Wellicht dat met deze nieuwe OPEN houding de Nederlandse Publieke Omroep kan doorontwikkelen.

“Waar de lokale omroep groot in kan zijn” zegt zakelijk directeur Femke IJsinga-van Boxsel glimlachend. “We zien vaker ontwikkelingen waar wij mee beginnen later terug bij andere omroepen. Daar zijn we trots op”. Ook hoofdredacteur Celeste Boddaert ziet het als een compliment: “Zo zie ik de aanpak van onze redactionele series bijna letterlijk terug bij anderen, zoals de verkiezingsserie Stem uit de Wijk (bekroond met de OLON Award 2017 in categorie Nieuws. Hier gingen we diep de wijken in om te kijken wat er écht leeft onder de Rotterdammers.”

Ondanks de verwarring die er nu kan ontstaan door de dubbele slogan “OPEN NPO” en “OPEN Rotterdam” denkt de lokale omroep er niet over de naam te veranderen… “Wij waren immers eerst. We moeten gewoon goed onze eigen innovatieve koers blijven volgen om ons te blijven onderscheiden”, sluit Boddaert.

Meer Rotterdamse verhalen bekijken?
Volg ons dan ook op onze social media kanalen
Facebook YouTube Instagram Twitter Snapchat