OPEN Rotterdam kiest met tv en digital first voor de toekomst

OPEN Rotterdam kiest voor de toekomst en richt zich vanaf juni 2015 volledig op tv, video en digitale kanalen. De impact van beeld neemt toe en het raadplegen en delen van informatie anyhow, any time, anywhere wordt steeds belangrijker.
Daarbij is Rotterdam de jongste stad van Nederland met navenant mediagebruik. Daarom kiest OPEN Rotterdam voor digital first.
Verhalen worden gedeeld met de Rotterdammers, via social media en online, en vervolgens op tv (ook via livestream). Rotterdam is hiermee de eerste stad in Nederland waar de lokale mediaorganisatie nadrukkelijk kiest voor de digital first strategie om verhalen uit de stad zichtbaar te maken, het belangrijkste doel van deze jonge Rotterdamse media organisatie.

OPEN Rotterdam haalt samen met inwoners van Rotterdam, producenten en organisaties verhalen en nieuws op uit de stad en deelt deze via de kanalen van OPEN Rotterdam. Zij doet dit sinds 2014 en kiest ervoor deze ingezette koers voor tv/video en digital first nog sterker door te voeren vanaf juni 2015. Praktisch gezien betekent deze keuze dat de distributiekanalen van OPEN gaan veranderen. De FM radiofrequentie gaat vrijvallen waarbij goedlopende, beloftevolle radioformats doorontwikkeld worden tot video- en tv formats. OPEN behoudt uiteraard de FM-frequentie voor FunX (91.8FM). Op deze manier kan OPEN flexibel meebewegen in de veranderingen binnen het medialandschap en in het veranderend kijkgedrag.

OPEN wordt in deze keuze gesterkt door de recente nominatie voor Lokale Omroep van het Jaar die gebaseerd is op de cross mediale werkwijze en de grote groei in de bereikcijfers van de social mediakanalen de afgelopen vier maanden – van 200.000 per maand naar 1 miljoen.