Reactie bestuur OPEN berichtgeving over omroep

Naar aanleiding van berichtgeving in de media benadrukt het bestuur van OPEN Rotterdam dat de vergoedingen van de directie van Open Rotterdam beduidend onder die van vergelijkbare mediaorganisaties zoals bijvoorbeeld de regionale omroepen zitten. Daarnaast steken onze hoofdredacteur en zakelijk leider vele extra eigen uren in OPEN Rotterdam om OPEN tot een succes te maken.
OPEN werkt met een team dat volledig bestaat uit zzp-ers en freelancers, zoals gebruikelijk in de media. Dat betekent dat bijvoorbeeld lasten voor pensioen en ziektekosten allemaal door de mensen zelf moet worden gedragen. 

OPEN Rotterdam is een jong ambitieus mediabedrijf dat wil verbinden en een partner voor de stad wil zijn. We opereren in een veranderend medialandschap en een ver-digitaliserende maatschappij. Als omroep in opbouw zijn wij in staat hierop te anticiperen door de organisatie en werkwijze zo in te richten dat we flexibel mee kunnen bewegen.

OPEN Rotterdam is gestopt met radio omdat het PBO (Programmabeleid Bepalend Orgaan) en het bestuur hebben gekozen voor een tv en digitale content strategie. Dat is geen beslissing van de directie. Die keuze is ingegeven door het feit dat OPEN Rotterdam op deze wijze een groter publiek weet te bereiken met al haar content. Dat zou ook audiocontent kunnen zijn, zoals vroeger op de radio werd uitgezonden. Hoewel digitale media zich beter lenen voor rich content zoals beeld, dat duidelijk ook beter scoort dan radio, zeker op lokaal niveau.