De Brick Challenge van Young Engineers laat kinderen op een speelse manier omgaan met techniek. Kinderen leren zo spelenderwijs versnellingen, vertragingen, hefbomen en meer.
Op de Montessorischool in Kralingen vult het technieklokaal zich met kinderen uit groep 4 t/m 7, voornamelijk jongens. Ze hebben zichzelf mogen opgeven voor de Brick Challenge. Vandaag krijgen ze de opdracht om het verschil tussen een bandaandrijving en een kettingaandrijving te onderzoeken. Aan de hand van een bouwkaart die door Young Engineers is ontwikkeld, gaan ze aan de slag met Legosteentjes. Eerst wordt een basisauto gemaakt, daarna mogen ze die naar eigen inzicht verbeteren. Het ene kind kiest voor een optische aanpassing, het andere kind voor een technische.
Volgens Mariska van Bruggen van Young Engineers Rotterdam is Lego uitermate geschikt om techniek te leren, omdat het alle elementen in een speelbare vorm heeft. En met het internationale lesprogramma is deze kennismaking met techniek voor iedereen bereikbaar.
Meer Rotterdamse verhalen bekijken?
Volg ons dan ook op onze social media kanalen
Facebook YouTube Instagram Twitter Snapchat