Trevvel reageert op klachten: ‘Onze klanten hebben recht op goed vervoer’

Taxibedrijf Trevvel is verantwoordelijk voor het vervoeren van kwetsbare Rotterdammers, maar dat blijkt niet altijd goed te gaan. Sinds het eerdere bericht van OPEN Rotterdam over een klant die drie uur moest wachten, stromen de klachten binnen in onze mailbox. Hoe kan het dat zoveel mensen een vervelende ervaring hebben met Trevvel? “We doen er alles aan om dit soort klachten en ongemakken tot een minimum te beperken”, reageert het taxibedrijf.

De afgelopen dagen bereikten ons tientallen verhalen met daarin slechte ervaringen met Trevvel. Zo schrijft een begane Rotterdammer: “Heb wel meerdere klachten over Trevvel, maar het ergste is toch wel dat ze mijn blinde gehandicapte broer afgezet hebben zonder aan te geven aan de instelling dat hij voor de deur stond. Daardoor is hij de verkeerde kant opgelopen en in de bosjes terechtgekomen waar hij ten val kwam.”

Reactie Trevvel
Het zijn veelal schrijnende verhalen, en dat ziet ook Trevvel in: “Het voorbeeld dat jullie hier geven over de blinde, gehandicapte broer is heel ernstig.” Trevvel spoort haar klanten met klachten aan contact met hen op te nemen, zodat er aan een ‘passende oplossing’ kan worden gewerkt. “Alleen op die manier kunnen we daarvan leren en onze dienstverlening verbeteren.” Een klacht indienen kan op de website van Trevvel of via deze link.

Maar hoe kan het dan dat het af en toe flink misgaat? “Soms gaan er dingen mis en dat is heel vervelend voor de persoon in kwestie. We doen er alles aan om op tijd te rijden en onze klanten op een goede en veilige manier van a naar b te brengen. Ons werk is afhankelijk van veel factoren. Zo hebben wij bijvoorbeeld ook last van het feit dat het op de weg steeds drukker wordt en dat het aantal wegwerkzaamheden in en om Rotterdam steeds meer toeneemt. Dat zorgt voor veel oponthoud.”

Tot slot benadrukt Trevvel: “Wij horen natuurlijk ook dat sommige klanten geen goede ervaring met ons hebben. Dat vinden wij heel vervelend, want onze klanten hebben recht op goed vervoer. We doen er iedere dag opnieuw alles aan om dit goed te organiseren. Het merendeel van de dagelijkse 3600 ritten gaat gelukkig goed. […] En omdat dit mensenwerk is, gaan er ook helaas wel eens dingen mis.”