Geduld nodig voor online boodschappen doen in Rotterdam

Sinds de uitbraak van het coronavirus hebben bezorgingsdiensten van supermarkten het druk in Rotterdam. Wie nu gebruik wil maken van de diensten, komt er snel achter dat er de komende weken haast niet wordt bezorgd.

Picnic is sinds een aantal jaar erg actief in Rotterdam. Je kunt via hun app boodschappen bestellen en laten bezorgen aan de deur. Zonder bezorgkosten. Redacteur Demi woont in Zwaanshals en wilde de supermarkt ontwijken. Ze besloot daarom online boodschappen te doen bij Picnic. “Sinds vorige week geeft de app aan dat ik niet meer kan bestellen. Dit betekent dat ik alsnog naar de supermarkt moet en loop ik de kans te dichtbij anderen te komen.”

Volgens Charlotte, een medewerker van Picnic, komt de stop door de grote bestellingen die mensen nu doen. “Wij hebben momenteel geen capaciteit om al die bestellingen aan te nemen.” Volgens Charlotte is er met een beetje geluk om 9.00 uur ‘s ochtends nog een plekje over waardoor Rotterdammers alsnog kunnen bestellen. De bestellingen komen vaak pas een week later aan.

Picnic heeft actie genomen en heeft nieuwe berzorgers in dienst genomen. “Wij hebben nu al meer dan 300 mensen aangenomen om het proces te versnellen. Wij proberen nu ook onze capaciteiten intern te verhogen.” Wanneer er weer plek vrij komt, is nog onduidelijk. Picnic kan niet beloven wanneer ze weer ruimte hebben voor nieuwe bestellingen. “Houd onze app in de gaten.”


Niet alleen Picnic kampt met capaciteitsproblemen. Ook de grotere supermarkten ervaren problemen met het bezorgen van online bestellingen. Zo is het niet mogelijk om tot en met 20 april bestellingen te doen bij bijvoorbeeld de Albert Heijn.

Meer Rotterdamse verhalen bekijken?
Volg ons dan ook op onze social media kanalen
Facebook YouTube Instagram Twitter Snapchat