JAAROVERZICHT 2016: Trouwen bij De Vertrekhal

JAAROVERZICHT: Onze beste verhalen uit 2016!
De weg richting de Keileweg mag dan misschien niet het mooiste stukje van Rotterdam zijn. Toch is het de thuisbasis van één van de beste trouwlocaties in Nederland.

Peter Straver kwam in 2008 per toeval terecht in één van de vele oude gebouwen in het gebied en toverde het om tot een succesvol concept, waarbij hij sinds enkele jaren ook met daverend succes bruiloften organiseert. “Vroeger was dit een verlaten gebouw met kapotte ramen, en was de buurt een echte ghetto, maar kijk nu eens.”

Wie naar het gebouw kijkt ziet inderdaad dat er een hoop is veranderd. Peter: “Ik wilde altijd al een eigen onderneming hebben. Per toeval kreeg ik de vraag een vriend of ik hier wilde beginnen. Ik nam de gok en had eigenlijk geen idee waar ik instapte.”

Die gok betaalde zich uit en al helemaal toen hij zich op de trouwbranche richtte. “Eerst zat ik op de zakelijke markt en organiseerden wij hier veel vergaderingen, wat we nog steeds doen, maar toen besloten we in te gaan op de vraag van onze klanten om ook bruiloften te organiseren en dat liep als een trein.”

Tegenwoordig staat zijn bedrijf zelfs bekend als één van de beste trouwlocaties van Nederland en binnenkort zal hij ook zelf in zijn eigen zaal in het huwelijksbootje treden: “Mijn vriendin heb ik hier ooit ontmoet, dus dat je dan hier kan trouwen is echt een droom die uitkomt. Waar zo’n gokje in een oud industrieel pand wel niet toe kan leiden.”, aldus Peter.