Klachtenregen over nieuwe vervoer op maat-organisatie Trevvel

De organisatie Trevvel heeft in de eerste drie dagen dat zij verantwoordelijk is voor het Vervoer op Maat, al voor een regen aan klachten gezorgd. De organisatie zelf is bekend met de klachten. “Het is onvermijdelijk dat het in de eerste dagen mis gaat.”

De organisatie nam op 1 januari het vervoer over van de Rotterdamse Mobilitietis Centrale (RMC), die het al20 jaar deed. Trevvel deed daarbij in het AD de belofte te zorgen voor een vervoer op maat dat ‘nooit meer te laat komt’. 

Dat is de eerste drie dagen in elk geval niet gelukt. Het kost uren om een ritje te bestellen, het busje komt niet opdagen of de organisatie is telefonisch niet bereikbaar, zo klagen Rotterdammers. 


Het leidde ertoe dat de moeder van Ineke Hakemulder woensdag ‘op haar 87ste, in de storm van het IJsselland Ziekenhuis naar de metro is gelopen met haar rollator’. ‘Ronduit schandalig’, schrijft ze op sociale media. Honderden Rotterdammers vallen haar bij. 

Woordvoerder van Trevvel Martijn van Leeuwen bevestigt dat er ´de nodige klachten over de ritten zijn binnengekomen´. “Het is heel vervelend maar bijna onvermijdelijk dat er wat misgaat, als zo’n grote vervoersopdracht naar een ander bedrijf overgaat”, zegt hij. Daarmee doelt hij op de overname van RMC, die het vervoer op maat ruim 20 jaar deed. 

De vele navragen over waar een taxi blijft, zijn bij van Leeuwen bekend. “We zijn pas net begonnen, het is te vroeg om te oordelen over onze service.” Ook de gemeente Rotterdam, die het contract aan Trevvel gegund heeft, oordeelt pas over twee weken, stelt hij.

Schandalig dat het misgaat? Daar is van Leeuwen het niet mee eens. “Het is een van de grootste vervoersopdrachten van Nederland. Het is logisch dat het soms mis gaat. We zetten alles op alles om het in de komende dagen op te lossen.” Op de vraag of er iets gedaan wordt voor de ouderen die in de kou stonden de afgelopen dagen, wil van Leeuwen niet ingaan. Wel stelt hij dat de belofte om nooit meer te laat komen niet door hem gedaan is. 

Meer Rotterdamse verhalen bekijken?
Volg ons dan ook op onze social media kanalen
Facebook YouTube Instagram Twitter Snapchat