Lange rijen voor de lingerie uitverkoop in Ahoy

Er staan dikke rijen voor Ahoy. Deze keer niet voor een groot concert, maar voor een grote uitverkoop. Hunkemoller heeft 50.000 stuks lingerie, bad- en nachtmode uit oude uitverkopen verzameld. Er worden zo’n 15 à 20 duizend bezoekers verwacht.

De bezoekers gaan niet naar Ahoy toe voor de prettige sfeer. Ze moeten eerst een lange tijd in de rij staan en vervolgens nog een entreekaartje kopen. De dames vinden het het allemaal waard om geld te besparen: “Dit kwam op mijn pad en het is wel leuk om een keer te kijken.” Een andere klant vindt: “Het is natuurlijk wel anders dan wanneer je naar winkel gaat. Daar word je wel goed geholpen en kan je op je gemak passen. Het scheelt alleen enorm in het budget. We zijn met z’n drieën dus we maken het wel gezellig.”

Een totaal ander soort winkel is de lingerie winkel van Baal in de Lusthofstraat in Kralingen. In deze winkel liggen de prijzen een stuk hoger, maar daar krijgen de klanten ook meer aandacht. Van Baal weet daardoor het hoofd boven water te houden. Hun klanten willen niet online bestellen. Ze komen naar de winkel zodat ze de BH’s kunnen passen. In de Lusthofstraat gaan de meeste mensen liever naar een kleine ondernemer: “Ik zou het heel jammer vinden als die winkeltjes hier allemaal zouden verdwijnen, want het is allemaal heel gemakkelijk, gezellig en dichtbij.”

Meer Rotterdamse verhalen bekijken?
Volg ons dan ook op onze social media kanalen
Facebook YouTube Instagram Twitter Snapchat