Minder plastic in de supermarkt

Goed nieuws voor mensen die bewust shoppen. De Albert Heijn stopt met de verkoop van bananen en puntpaprika’s in plastic. Een besluit dat de Post Plastic Generation ontzettend blij zal maken? “Wauw! Dat is echt goed nieuws,” zegt Johanna Melshamer van deze organisatie. “Dit is echt een goed begin en Albert Heijn is al langer bezig om veranderingen door te voeren, hier zijn we erg blij mee.”

De Post Plastic Generation is een groep studenten van de Erasmus Universiteit die zich hard maakt om het gebruik van plastic terug te dringen. Ze voerden onlangs actie bij de Albert Heijn in Kralingen. De studenten kochten boodschappen en verzamelden al het overtollige plastic om het op te sturen naar het hoofdkantoor van de AH. “We zijn nu halverwege en inmiddels hebben we al vijf flinke dozen die verstuurd kunnen worden.” Hoewel Johanna erg blij is met deze toezegging van de supermarkt hoopt ze dat dit niet de enige maatregelen zijn. “Het gaat niet alleen om de bananen en paprika’s. Veel meer producten zouden zonder plastic verkocht kunnen worden, kijk bijvoorbeeld naar rijst en pasta, dat hoeft echt niet in plastic zakken.”

Je moet nog wel even geduld hebben om volledig plasticvrije groenten te kopen, want volgens het hoofdkantoor van de grootgrutter, wordt in de loop van het jaar ingevoerd.

Meer Rotterdamse verhalen bekijken?
Volg ons dan ook op onze social media kanalen
Facebook YouTube Instagram Twitter Snapchat