No Blame, No Shame. De vier woorden zijn sinds 16 april te vinden op de ramen van designbedrijf Morrow aan de Westblaak. Met de raamschildering wil het designbedrijf duidelijk maken dat ‘online seksueel misbruik nooit jouw schuld is en jij je niet hoeft te schamen’.
Twee weken lang is het designbedrijf in samenwerking met illustrator Jonas Devacht en het Fonds Slachtofferhulp bezig geweest om het 21 meter brede en 3 meter hoge raam te beschilderen. “Twee weken zijn we bezig geweest om alles met de hand te doen”, vertelt producer Renee de Laat. Tijdens het proces betrokken de initiatiefnemers ook de doelgroep door middel van interviews en gesprekken.
Positieve boodschappen
Morrow richt zich in het algemeen op het bevorderen van goede doelen en campagnes met behulp van technologie, design en artistieke expressie. Ze hopen in de toekomst niet alleen het raam te gebruiken voor dergelijke projecten, maar ook om activiteiten rondom de locatie te organiseren. Ze streven ernaar het raam te gebruiken als advertentieruimte voor partijen die hun positieve boodschappen willen delen. “Een droom is ook om andere ramen in Rotterdam te benutten, zoals die van de doelen, de bibliotheek Rotterdam, en zelfs op Rotterdam-Zuid.”