Roltrappen station Blaak al maandenlang defect: ProRail en NS weten van niets

Wie gaat er wat doen aan de defecte roltrappen bij treinstation Blaak? Dat is de vraag waar voorlopig niemand het antwoord op weet. Al maandenlang moeten bezoekers al lopend de roltrap op of zijn ze afhankelijk van de lift. Uit navraag bij NS en ProRail blijkt dat van een oplossing voorlopig nog geen sprake is.

Het is een wat vreemd verhaal, voorlopig zonder duidelijke conclusie. De NS herkent zich niet in de klachten en volgens een woordvoerder weet ook de desbetreffende stationsmanager van niets. Dat terwijl de roltrap al maanden niet rolt. Anderzijds verklaart een medewerker van NS de mogelijke oponthoud door onvoorziene problemen. Via X deelt de medewerker: “De reden is dat we al een tijdje wachten op onderdelen vanuit het buitenland. Er was waterschade opgelopen, waardoor het ook langer duurt dan verwacht om te repareren.”

Afsluitend verwijst de woordvoerder van NS naar ProRail, omdat zij verantwoordelijk zouden zijn voor de roltrappen. ProRail laat daarop weten dat ze het uit gaan zoeken en zo snel mogelijk met een update komen.

Een paar weken geleden maakte een redacteur van OPEN Rotterdam de volgende beelden:

Wat vind jij van deze situatie? En heb je last ervaren van de defecte liften? Laat het weten via [email protected] !