De Feyenoord fanshops sluiten vanaf vandaag voor drie weken de deuren, zodat de winkels en website op de schop kunnen. De huidige kledingsponsor Adidas wordt vervangen door Castore. Van de vier tenues zijn er van twee foto’s uitgelekt. Rotterdammers reageren massaal op social media.
Het Europese tenue zal naar alle waarschijnlijkheid een donkergrijze kleur met gele accenten hebben. Net zoals vorig jaar, struikelen veel supporters over het logo dat mogelijk meekleurt met het shirt.
Als ze maar met de poten vd oorspronkelijke kleuren vh logo afblijven!!! Dat vink toch net zo lelijk
— Werner Hogenkamp?⚽️ (@kitmaster71) June 6, 2023
Ook zou in dit shirt de kaart van Rotterdam verwerkt zijn.
Mooie kleuren of niet, gekleurd logo of niet. Ik vind het sowieso tof dat we van die unieke shirts krijgen met details erin zoals hier de kaart van de stad https://t.co/yE2PTg1tV8
— Ramon (@rvdz1908) June 6, 2023
Ook onder de Facebook post in de privégroep Feyenoord Factory gaan de reacties alle kanten op. De meeste leden reageren enthousiast op het ontwerp: ‘Ik wil ze allemaal!’, ‘Hebben hebben hebben hebben’ en ‘Dit zijn wel erg mooie shirtjes joh’ zijn een aantal reacties die onder het bericht te vinden zijn. Voor sommigen is het een manier om hun kinderen te motiveren: ‘Een goed rapport & je kunt je pakje uitkiezen’, reageert een moeder terwijl ze haar kind tagt.
Verkoop nieuwe shirts
Op zaterdag 1 juli opent de fanshop weer de deuren. De verkoop van de nieuwe shirts zal ook op dezelfde dag van start gaan. Ook zullen er shirts in het buitenland verkocht worden: ‘Feyenoord gaat met kledingsponsor Castore een nieuwe fase in. Met het Britse merk als nieuwe partner is het voor Feyenoord onder meer mogelijk om ook tenues in het buitenland aan te bieden’, zo meldt FR12.nl. Beide partijen hebben een akkoord bereikt voor de periode van 2023 tot 2029, waarbij een bedrag van vijftig miljoen euro gemoeid is.