Waar Black Friday normaliter voor ondernemers een kans is om geld te verdienen, ziet Brunott-directeur Jonas Smets dit juist als een manier om geld te geven. De Rotterdammer doneert maar liefst 5512,16 euro aan WeForest, Unicef en Stem Zonder Gezicht samen.
Het was, vanwege duurzaamheidsoverwegingen, de laatste editie van Black Friday waaraan juwelierszaak Brunott deelnam. En dus doneerden ze 5 procent van iedere aankoop aan WeForest, Unicef of Stem Zonder Gezicht. De klanten, die 15 procent korting kregen, kon bij aankoop zelf bepalen aan welk goede doel dit deel werd gedoneerd. Uiteindelijk eindigde de teller op 2081,70 voor WeForest, 1073,17 euro voor Unicef en 2357,29 euro voor Stem Zonder Gezicht. Flinke bedragen, zo vindt Jonas Smets zelf ook: “Vanwege het succes van deze actie is het niet uitgesloten dat wij dit vaker samen met klanten gaan doen.”