Tijdens Erasmus University Challenge laten studenten zien wat de toekomst kan bieden

Maar liefst 74 teams namen dit jaar deel aan de Erasmus University Challenge. In drie categorieën konden studenten van de universiteit eigen ideeën, prototypes of onderzoeksprojecten laten zien in een businessplan. Naast de bestaande categorieën Ideation en Prototyping was er dit jaar ook een nieuwe categorie: Start-up.

De EUC vond 21 september plaats in het Excelsior Stadion en ‘was groter dan ooit’. Ed Brinksma van de Erasmus Universiteit noemde de finale een geweldige showcase: “Van onze initiatiefrijke en ondernemende studenten. Allemaal presenteerden ze innovatieve, toekomstgerichte ideeën en ik kijk ernaar uit om te zien welke impact ze zullen hebben.” Ook jurylid Saskia Mureau, directeur Customer Digital bij de Haven van Rotterdam is enthousiast: “Het was een geweldige manier om de toekomst van ondernemerschap te zien.”

Erasmus Universiteit organiseerde de challenge dit jaar voor de tweede keer. Onder de winnende ideeën zat een abonnement op recyclebare hardloopschoenen, basisvoedsel wat efficiënter wordt verbouwd door een zelfwaterende plantenbak en een app om mensen van hun rook- en/of drankgebruik af te helpen. Zij wonnen bedragen van 3000 tot 5000 euro. Ook maken zij kans om internationale impact te maken tijdens Stage-TWO in Berlijn. Een internationale competitie die ook draait 

*The second edition of the Erasmus University Challenge offers students the opportunity to further develop their own, ingenious ideas, prototypes and research projects into business plans. The main purpose and mission is to challenge students to create great, out-of-the-box thinking innovative solutions for societal problems and translate them into real products and business plans, while interacting and making use of the expertise from our innovative and very knowledgeable partners.