Adverteren bij OPEN Rotterdam

Adverteren op z’n Rotterdamst

Sinds 2013 brengt OPEN Rotterdam dagelijks nieuwsverhalen van de Rotterdammers voor Rotterdammers. Boeiende reportages uit de wijken en buurten en live-verslagen van evenementen in de stad. Via social media, de site, app en twee eigen TV-kanalen. Op Facebook, Instagram, Facebook, YouTube hebben we ruim 75.000 volgers en maandelijks krijgen we 40.000 bezoekers op www.openrotterdam.nl. OPEN Rotterdam TV en Rotterdam Podium TV hebben dagelijks gemiddeld 24.000 kijkers op Ziggo kanaal 36 en KPN kanaal 1349. OPEN Rotterdam is in 2017 uitgeroepen tot Lokale Omroep van het Jaar.

Voor alle Rotterdammers
OPEN Rotterdam is er voor alle Rotterdammers. Ongeacht leeftijd, leefstijl, culturele achtergrond, religie, opleiding etc. We bieden een mix aan onderwerpen, zoals samenleving, kunst & cultuur, sport, lifestyle, ondernemen en politiek. Vanuit alle delen van Rotterdam. Hierdoor bereiken we vele Rotterdammers die wonen, studeren en/of werken in de stad. Door de diversiteit van het team van OPEN Rotterdam staan wij ook midden in onze doelgroep.

Nieuws en verhalen uit Rotterdam

– Dagelijks tv-magazine 010nu met diverse nieuwsverhalen

– Heel veel dagelijkse nieuwsberichten via onze site en social media

– Ruim 40 tv-series i.s.m. lokale organisaties of lokale mediaproducenten

– Jaarlijks ruim 100 vlogs door Rotterdamse vloggers

– Meer dan 100 samenwerkingsverbanden met organisaties in de stad

– Reportages van Mobiele Reporters in de wijken en buurten

– Live-verslag van evenementen zoals Chinees nieuwjaar, Bruggenloop, Kidsrun, Zomercarnaval en Wereldhavendagen

Bereik online en op TV
OPEN Rotterdam werkt volgens de ’tv & digital first’ strategie. We hebben inmiddels een maandelijks bereik van 2 miljoen via onze website, Facebook, Instagram, Twitter en YouTube. Door deze strategie kunnen we alle Rotterdammers bereiken en heel specifiek gericht op subculturen kan inzetten. Het online bereik is op jaarbasis gegroeid tot 22 miljoen. 


OPEN Rotterdam TV
Met het dagelijkse TV magazine 010nu delen we de verhalen uit de stad. Na het weerbericht volgen mooie series, documentaires en interviews over verschillende actuele Rotterdamse onderwerpen. Door deze combinatie creëren we een breed draagvlak. Net als andere lokale en regionale omroepen werken we met een carrouselmodel waarbij de programmering van een uur dagelijks 23 maal herhaald wordt. Hierdoor vergroten we de kijkmogelijkheid van de Rotterdammers en krijgen adverteerders maximale exposure.  

Rotterdam Podium TV
Rotterdam Podium is het tweede tv-kanaal van OPEN Rotterdam. Het kanaal kent steeds wisselende doelgroepen en is voornamelijk bedoeld organisaties met een maatschappelijk doel (culturele organisaties, kerkgemeenschappen, buurtgroepen of kleine producenten).

OPEN Rotterdam kan net als alle lokale omroepen in Nederland de kijkcijfers niet meten. We kunnen een bescheiden schatting doen als we een vergelijking maken met het TV bereik van RTV Rijnmond, wekelijks 828.000 (bron: rijnmond.nl) en de verhouding van de online volgers. Dat zou betekenen dat OPEN Rotterdam 20% van het TV bereik van RTV Rijnmond heeft, wekelijks 165.600. DAt betekent dagelijks ene bereik van minimaal 23.500 mensen. Opgemerkt dient te worden dat OPEN Rotterdam twee TV kanalen beheert, dus het totaal is hiermee groter. 

Advertentiemogelijkheden

– Displaybanners op onze website en in onze wekelijkse e-mailing

– Advertorial op onze website

– Gepromote berichten op onze Facebook-pagina en ons Instagram-profiel

– Billboarding rondom (live)verslagen en samenvattingen van evenementen

– TV commercial

Branded content video
Naast de gebruikelijke advertentiemogelijkheden produceren we branded content video waarin je merk en product of dienst centraal staan. Geen standaard commercial, maar inhoudelijke content die jouw doelgroep effectief aanspreekt. 

Meer informatie 
Zelf ontdekken wat OPEN Rotterdam voor jouw organisatie en merk kan betekenen? 
Neem dan contact op met Joeri Brugman, sales manager, bel 06 383 158 27 of mail [email protected]