Annemarie Mosterd heeft in het dagelijks leven een marketing- communicatiebureau, maar daarnaast heeft ze ook een platform die de lokale ondernemers in het zonnetje zet. In deze moeilijke tijden wil ze hun graag een helpende hand bieden en daarvoor ging ze op onderzoek uit.
Voor lokale ondernemers is het tijdens de corona crisis vaak een uitdaging om nog een goede boterham te verdienen. Annemarie doet boodschappen voor buurtgenoten bij de kleine ondernemer. Dit doet ze bewust, want voor hun is het moeilijker om het hoofd boven water te houden. Ze is fan van de lokale ondernemer, omdat ze meer expertise hebben en vaak een leuk praatje aanknopen. Ze gaat verschillende winkeliers af om te kijken hoe ze de helpende hand kan bieden. Ze zit nog in een onderzoekende fase, dus hoe ze gaat helpen en wat ze gaat doen weet ze nog niet zeker.
Op de Nieuwe Binnenweg gaat ze naar binnen bij een ondernemer die een supermarkt heeft. Er wordt van alles verkocht: van rijst tot aan make-up en haarproducten: “We hebben twee afdelingen. Mensen kopen eten en geen haarverzorging.” In dat gedeelte van de winkel blijft het nu dan ook erg rustig. Annemarie heeft wel ideeën voor de ondernemer. Hij zou bijvoorbeeld live kunnen streamen vanuit zijn winkel en mensen tips kunnen geven over haar producten om zo nog in contact te blijven met de klanten: “Ik vind het leuk dat ze gaat helpen.” Zegt de ondernemer enthousiast.
Ze gaat door naar een ondernemer op de Vierambachtstraat. Hij heeft een kleine slagerij, maar verkoopt ook andere producten zoals fruit en groenten. De ondernemer heeft veel minder klanten en is bang dat hij het niet redt: “Onze minister-president moet helpen. De kleine winkelier komt in de problemen.”
Meer Rotterdamse verhalen bekijken?
Volg ons dan ook op onze social media kanalen
Facebook YouTube Instagram Twitter Snapchat