Bakkerij in Kralingen-Crooswijk wordt dagelijks platgebeld: ‘Heeft u nog crompouzen?’

De crompouce is een echte hype. De doormidden gesneden croissant met room ertussen en met het glazuur van een tompouce erop, gaat viraal op TikTok. Bakkerij van Maanen in kralingen-Crooswijk wordt elke ochtend platgebeld met de vragen of ze nog crompouzen hebben. “Vandaag waren ze vóór 10.30 uitverkocht.”

Sandra Schuchhard werkt bij Bakkerij van Maanen in Kralingen-Crooswijk. Ze vertelt hoe de crompouce viraal ging toen de croissant op TikTok werd gezet. “We hadden de crompouce al, maar sinds we op TikTok zijn geweest is het een rage. Eerst liep de verkoop niet, maar sinds een week of drie gaat het hard. Toen is het ontploft.”

De bakkerij, met ruim vijftig locaties door heel Nederland, bedacht een actie waarbij klanten een selfie moesten maken met de crompouce om zo kans te maken op een prijs. Op een doordeweekse dag verkoopt het filiaal zo’n 400 crompouzen. Sandra: “Op een zaterdag verkopen we er rond de 600.”

Zelf vindt Sandra de crompouce helemaal geweldig. “Heerlijke is ‘ie. Lekker zoet.” Ook Veronique Le Blanc, medewerker van Bakkerij van der Grijn in Het Lage Land, vindt hem lekker. “Mierzoet, maar hij is wel goed. Je moet hem niet dagelijks eten, want dan moet je naar de tandarts.” Zij verkopen de crompouzen pas twee à drie weken.