Kehinde Akpata is de drijvende kracht achter het modemerk House Of Sanaa. Zaterdag 22 december maakte zij deel uit van het evenement Phunky Roots & Friends, een evenement bij winkelcentrum Zuidplein. Het evenement werd georganiseerd voor donkere Rotterdamse ondernemers waaronder Kehinde, om hun unieke producten en diensten aan te bieden.
De organisator van de markt is Melany Esajas. Zij wil met het evenement een platform creëren om zichzelf en andere donkere ondernemers op de kaart te zetten. ‘Dat doe ik vooral, omdat ik merk dat het ondernemerschap bij donkere mensen nog erg onderbelicht wordt in de stad.’
Door de kleine setting van de markt is er ruimte om kennis te maken met de ondernemers en naar hun verhalen achter de producten te luisteren. De trots op de Afrikaanse roots zit vaak in die verhalen verscholen. Zo ook bij Kehinde, die kleding ontwerpt om haar trots te uiten.
Meer Rotterdamse verhalen bekijken?
Volg ons dan ook op onze social media kanalen
Facebook YouTube Instagram Twitter