RET verwelkomt 100.000ste reiziger op Hoek van Holland Strand

Sinds de opening van het metrostation aan zee op 31 maart heeft de RET al meer dan 115.000 reizigers verwelkomd op Hoek van Holland Strand. “Met dit mooie weer is meteen duidelijk wat de meerwaarde is van een metrostation aan zee. We zijn er blij mee dat reizigers de metrolijn weten te vinden en dat dit ook helpt voor de aanloop bij de strandondernemers”, vertelt Maurice Unck, algemeen directeur van de RET.

De tropische temperaturen afgelopen weekend droegen bij aan het behalen van de mijlpaal van 100.000 reizigers. Alleen al afgelopen weekend kwamen meer dan 15.000 mensen op het strand aan met de metro. Net als op andere dagen met relatief veel dagjesmensen, viel het aandeel reizigers met OVPay op. Met OVPay kunnen reizigers in- en uitchecken met hun betaalpas, creditcard of mobiel. Een aparte ov-chipkaart of dagkaart is voor dagjesmensen nog wel mogelijk, maar niet meer nodig.

Klaar voor de zomermaanden
Op zomerse dagen, in de weekenden en in de vakanties zet de RET extra metro’s in om de grote toeloop aan te kunnen en strandgangers een comfortabele reis te bieden. De RET ziet de komende maanden met vertrouwen tegemoet. “We zien ernaar uit om ook dan grote groepen reizigers naar het strand te brengen en zo bij te dragen aan de verdere ontwikkeling van Hoek van Holland als badplaats”, aldus directeur Unck.