Rotterdammers reageren wisselend op normalisering abonnementen

Het ‘nemen van een abonnement’ is steeds vaker een vereiste bij het aanschaffen van een product of dienst. Dit maakt het steeds lastiger, en soms onmogelijk, om zomaar iets in één keer te kopen. Een abonnement voor je telefoon, een streaming service, je fiets of je dagelijkse koffie. Wij vragen wat de Rotterdammers op de Lijnbaan hiervan vinden en hoeveel abonnementen zij hebben afgesloten. 

Vaak blijkt de hoeveelheid abonnementen meer te zijn dan van tevoren verwacht. De Rotterdammers geven aan dat ze over het algemeen liever een uitgave in één keer doen dan verspreid over de maanden: “Dan heb je het maar gedaan denk ik.” De hoge prijzen staan de mensen tegen, zo wordt het ‘soms een beetje teveel van het goede’. 

Toch waren er ook een aantal Rotterdammers die het positieve ervan in zagen: “Meestal vind ik een abonnement wel handig, want je hebt wel altijd toegang tot zoiets, net zoals bij Netflix.”