Slechte kwaliteit, verkeerd geleverd, geen bedrukking: Feyenoord-shirts Castore nog geen succes

Feyenoord-supporters zijn niet tevreden met hun kledingsponsor Castore. Via social media komt de ene naar de andere klacht voorbij. Van snel loslatende bedrukking tot kleerscheuren: het voetbalseizoen verloopt zowel op als naast het veld nog niet als gehoopt.

Deze klachten zijn niet nieuw. Eerst waren supporters al ontevreden over de Prijsvrij-sponsor op de achterkant, waarna er ook nog eens leveringsproblemen volgden. Op supportersplatform FR12 is ook te lezen dat veel mensen problemen hebben met hun shirtje: “De klachten variëren van bedrukking die ontbreekt of apart van het shirt wordt meegeleverd, tot kleding die snel kapot gaat, bijvoorbeeld doordat de bedrukking loslaat bij het wassen.”

Commotie ontstond nadat een Japanse fan zijn ontvangen bestelling deelde op Twitter/X. Deze fan bestelde een Feyenoord-shirt, maar er ontbrak van alles aan. Zo was de naam van Ueda er niet op gedrukt, net als zijn rugnummer en ook zat er geen Champions League-badge op het shirt. Veel verwijten richting Castore volgden.

Tegen Sparta kwam het shirt van aanvaller Igor Paixão niet ongehavend uit de strijd. Zijn hals was helemaal opengescheurd. In de reacties is te lezen dat veel fans liever zouden overstappen op een ander merk als Nike, Adidas of Robey.

Nieuw shirt
Het nieuwe derde tenue wordt donderdag gepresenteerd. Castore en Feyenoord gaan voor een wit shirt met groene highlights. Ook wil het Britse kledingmerk nog een Europees tenue lanceren, speciaal voor de Champions League-wedstrijden.