Songfestival shirts ingezet voor goede doel

Rotterdamse initiatiefnemers halen met OpenUp t-shirts geld op voor het Nationaal Ouderenfonds en de Voedselbank. De shirts waren eigenlijk bedoeld voor het Eurovisie Songfestival, maar op deze creatieve manier lost het bedrijf het op.

In deze coronacrisis zijn wij met z’n allen extra voorzichtig en steken de handen uit onze mouwen om elkaar te helpen. Letterlijk niet lullen, maar poetsen. “Wij kiezen doelen uit die ons aanspreken”, zegt woordvoerder Edwin den Ouden, “Deze twee doelen hebben ons hard nodig.” Alle kleine beetjes helpen. Op de website kies je voor een shirt of mag je je eigen versie creëren. En bij elke bestelling gaat er minimaal tien euro naar het Nationaal Ouderenfonds of de Voedselbank. Volgens Edwin heb je je pakketje al binnen drie dagen binnen. “Alles wordt gemaakt in Rotterdam, dus het gaat snel.”

Het is niet mogelijk om je bestelling te retourneren, want Het initiatief is nog niet zo lang van start. Als het de komende weken goed loopt, voegen zij wellicht tassen en petten toe aan de collectie. “Wij vinden het zó leuk en zijn trots om mensen op deze manier te helpen”, vertelt Edwin. Wil jij ook een steentje bijdragen? Bestel via de officiële site een t-shirt, daarmee doneer je geld aan het Nationaal Ouderenfonds of de Voedselbank.

Meer Rotterdamse verhalen bekijken?
Volg ons dan ook op onze social media kanalen
Facebook YouTube Instagram Twitter Snapchat