Raadsvragen na berichtgeving over aanhoudende klachten taxibedrijf Trevvel

Nadat OPEN Rotterdam de negatieve ervaringen van klanten met het taxibedrijf Trevvel naar buiten bracht, heeft raadslid Ellen Verkoelen vragen opgesteld voor het college. Ze stelt dat haar fractie (eerst 50PLUS, nu Jongere Ouderen Unie) al zes jaar lang kritisch is op Trevvel, omdat de klachten hen niet onbekend zijn.

Verkoelen: “Wat ons nog het meeste stoort, is dat de klagers aangeven dat een klacht indienen tot niets leidt en je kunt maar beter je mond houden tegen de chauffeur die je uiteindelijk ophaalt om niet het risico te hebben alsnog achtergelaten te worden. Wat is dat voor service?”

De vragen:
1. Herkent het college de klachten die bij Open Rotterdam aan de orde komen?
2. Kan het college aangeven hoeveel klachten Trevvel de laatste zes maanden heeft ontvangen en hoe die zijn afgewikkeld?
3. Ontvangt het college zelf ook vragen van gebruikers van de dienstverlening van Trevvel?
4. Zo ja, Komen die klachten overeen met die van Open Rotterdam?
5. Vindt het college dat Trevvel na zovele jaren zulke slechte dienstverlening nog steeds in aanmerking komt voor de nieuwe aanbesteding?
6. Zo ja, waar verleent het college het vertrouwen aan?
7. Hoe gaat het college de Rotterdammers die door de slechte dienstverlening van Trevvel in de kou zijn komen te staan haar excuses aanbieden?

Reactie
In een reactie op de situatie zegt Trevvel: “Wij horen natuurlijk ook dat sommige klanten geen goede ervaring met ons hebben. Dat vinden wij heel vervelend, want onze klanten hebben recht op goed vervoer. We doen er iedere dag opnieuw alles aan om dit goed te organiseren. Het merendeel van de dagelijkse 3600 ritten gaat gelukkig goed. […] En omdat dit mensenwerk is, gaan er ook helaas wel eens dingen mis.”