Zo krijg je te veel betaalde OV-kosten terug bij de RET

De RET laat maandag 31 augustus weten dat er bij bij een aantal bus- en tramreizigers te veel saldo is afgeschreven. Volgens het bedrijf is er een overgang van nieuwe in- en uitchechapparatuur wat ervoor zorgde dat reizigers enkele euro’s te veel betaalden. Tot nu toe heeft slechts 15 procent van deze personen het te veel afgeschreven bedrag opgehaald. Met de oproep hoopt de RET dat meer reizigers het geld komen halen.

Het gaat om twee groepen reizigers
Wanneer je met de bus reisde tussen 22 november 2019 en 22 maart 2020 in in bussen met nieuwe in- en uitcheckapparatuur kan het zijn dat je teveel betaalde. Deze reizigers kunnen hun tegoed terughalen tot 18 november 2020. Reizigers die van 6 tot en met 9 januari 2020 met een bus of tram met nieuwe incheckapparatuur hebben gereisd kunnen het tegoed ophalen tot 31 december 2020. “Nadat de afhaaltermijnen zijn verstreken, kunnen reizigers hun geld terugkrijgen via het teruggaveformulier op onze website”, aldus de RET.

Door een oproep te plaatsen verwacht de RET dat het geld terugkomt bij de reizigers die te veel betaalden. Instructies over het terugvragen van de foutieve afschrijvingen vind je hier: tussen 22 november 2019 en 22 maart 2020 en tussen 6 en 9 januari 2020.

Algemeen directeur, Maurice Unck biedt zijn excuses aan voor de foutieve afschrijving. “Voor een bedrijf waar goede service in het DNA zit, is dit pijnlijk. We willen onze reizigers elke dag zo goed als het kan bedienen. Zij moeten dan ook kunnen rekenen op een betrouwbaar systeem. We hebben de fouten in de software inmiddels verholpen en onze testprocedures zijn aangescherpt om herhaling te voorkomen.”

Meer Rotterdamse verhalen bekijken?
Volg ons dan ook op onze social media kanalen
Facebook YouTube Instagram Twitter Snapchat